vrijdag 5 februari 2010

Herman Brusselmans blaast zijn sabbatjaar al af

De Vlaamse schrijver Herman Brusselmans kondigde onlangs met veel trammelant aan dat hij een sabbatjaar zou nemen en tenminste in 2010 geen roman zou pennen. Maar nu blijkt dat het vasthouden aan dit voornemen moeilijker is dan gedacht. Brusselmans heeft zijn sabbatjaar al na een paar maanden beëindigd. Twee weken geleden is hij alweer begonnen aan een nieuw boek, Trager dan de snelheid, dat samen met De man die werk vond en Nog drie keer slapen en ik word wakker het laatste deel van een trilogie moet worden. Het nieuws staat te lezen in Het Laatste Nieuws, waar Brusselmans vaste columnist is. De Gentse auteur is opgetogen dat zijn schrijversimpasse achter de rug is: "Ik heb de afgelopen maanden veel geleerd. Dat schrijven bij mij geen knopje is dat ik hierboven zomaar even kan uitzetten, bijvoorbeeld. Ik schrijf graag en ik schrijf graag veel". Brusselmans wil zijn nieuwe boek al in juli af hebben, zodat hij in september al het volgende kan aansnijden. Zie deredactie.be (DL)

Labels:

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home