woensdag 28 oktober 2009

Stephen King schrijft stripverhaal over 'cowboy-vampier'

Voor het eerst in zijn even goedgevulde als gevarieerde carrière zal de Amerikaanse bestsellerschrijver Stephen King een stripverhaal schrijven, zo kondigde hij aan op zijn site. Van de schrijver van klassiekers in het horrorgenre als Carrie, The Stand, The Shining en The Dark Tower verschenen al regelmatig verstrippingen of grafische bewerkingen, maar nu zal King het verhaal en de dialogen van het vijfdelige American Vampire dus zelf schrijven. King werkt samen met Scott Snyder, die de reeks bedacht en mee zal schrijven, en met tekenaar Rafael Albuquerque. Het verhaal draait rond de sinistere Skinner Sweet, een vampier met een cowboyhoed, die zijn hand niet omdraait voor een bankoverval meer. De nietsontziende vampier is sneller en sterker dan zijn Europese soortgenoten, want hij werd al vaak gebeten door ratelslangen en wordt aangedreven door de zon...
"Ik hou van vampierenverhalen, en het idee om de donkere exploten te volgen van een zeer Amerikaanse vampier stak mijn verbeelding. Ik vond het bijzonder spannend om te kunnen schrijven aan het origineel. Ik ben Scott Snyder heel dankbaar dat hij zijn visie met me deelde, en me van zijn emmer met bloed liet sippen," aldus een enthousiaste King over het project dat volgend voorjaar tot een eerste album moet leiden. (HC)

Labels: ,

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home