zondag 11 oktober 2009

Herman Brusselmans gaat in quarantaine in Knokke

De Vlaamse auteur Herman Brusselmans neemt ietwat afstand van zijn vaste honk Gent en gaat een paar dagen in de week ook in Knokke wonen, waar hij een tweede optrekje vond, zo meldt Het Nieuwsblad. Zoals bekend is gewoontemens en veelschrijver Brusselmans, die zojuist 52 jaar werd, bijzonder gehecht aan zijn woonplaats Gent, die hij telkens ook weer fictionaliseert in zijn boeken. De demarche verrast dus, maar: "Ik ben niet van plan om permanent in Knokke te gaan wonen. Ik wil er toch enkele dagen per week vertoeven en er me echt helemaal terugtrekken. Ik heb het de jongste tijd nogal druk gehad - met onder meer een pak lezingen in Nederland - en dat eist zijn tol. Ik ben wel 52, hé. Ik sukkel met een lage bloeddruk en daarom zou het goed zijn om mijn zinnen wat te verzetten."
Brusselmans kondigt opnieuw aan dat hij volgend jaar geen boek op de markt gooit. Drie weken geleden verklapte hij nog dat zijn volgende boek De boot naar Zwitserland voor eind 2010 zou zijn. De opvolger van het pas verschenen Kaloemmerkes in de zep komt pas in 2011. "Ik ben gestopt met schrijven aan De boot naar Zwitserland (een roman over een Gents restaurant, nvdpm) want het wil maar niet vlotten. Ik heb toen maar besloten om in heel 2010 geen boek meer te schrijven. Ik beperk me de komende tijd tot de zaken waar ik mijn boterham mee verdien, mijn columns bijvoorbeeld." Ook zijn televisie-optredens worden afgebouwd ("Als ik geen boek schrijf, waarom moet mijn kop dan op tv?"), maar zoals zo vaak ziet het er naar uit dat Brusselmans wel weer van mening zal veranderen. (DL - foto Titus Simoens)

Labels: ,

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home