maandag 31 augustus 2009

Paul Baeten Gronda maakt tv-debuut in 'De laatste show'

De jonge Vlaamse schrijver Paul Baeten Gronda gaat in de populaire talkshow De laatste show, die vanavond opnieuw start, de nieuwe rubriek ‘De lijsttrekker’ presenteren. Gronda, die vorig jaar debuteerde met het goed onthaalde Nemen wij dan samen afscheid van de liefde en ook De Morgen-columnist is, gaat elke dinsdag een hoogst eigenzinnig lijstje samenstellen op basis van de actualiteit. Zijn rubriek is een van de vier nieuwe rubrieken in het programma.
Gronda is zelf werkzaam bij Woestijnvis, het productiehuis van het programma. “Ik was gevraagd om mee te helpen brainstormen over de nieuwe Laatste show en een vierde rubriek en toen ontstond het idee om iets met lijstjes te doen. Omdat ik een typische lijstjesman ben en de rubriek mee heb uitgedacht, leek het logisch dat ik de rubriek zou doen. Er zit geen masterplan achter", zegt hij in De Morgen. Of zijn tv-optredens goed zijn voor zijn schrijverschap, weet Gronda niet. “Ik betwijfel of het een voordeel is om als schrijver wekelijks in een mainstreamprogramma als De laatste show te zitten. Voor sommige mensen hoort dat nog steeds niet. Wellicht word ik hiervoor afgestraft. Maar het wordt tijd dat de literatuur mee verhuist naar de eenentwintigste eeuw.” Binnenkort verschijnt zijn tweede roman Kentucky, mijn land bij De Bezige Bij. (DL)

Labels:

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home