donderdag 16 juli 2009

Michael Palin werkt aan nieuwe roman

Monty Python-lid en succesvol reisauteur Michael Palin (1943) werkt aan een nieuwe roman, zo meldt The Guardian. De roman zal in mei 2011, zestien jaar na zijn fictiedebuut, Hemingway's Chair (in 2003 door Wiebe Buddingh' vertaald als De stoel van Hemingway) verschijnen. Palins eerste roman, over een postbeambte met een niet zo gezonde Hemingway-fixatie, is ondertussen niet meer leverbaar. De komiek publiceerde ook kinderverhalen, een toneelstuk, dagboeken, en een Pythons-autobiografie. "Ik heb met zeer veel plezier aan mijn reisboeken geschreven, maar nu denk ik dat het tijd is om mijn verbeelding wat oefening te geven," zei Palin. Zijn uitgeefster, Kirsty Dunseath van Weidenfeld & Nicolson, zei dat Palin een "goed oog heeft voor ongewone verhalen en een natuurlijk talent voor karakterisering. Hij is een prachtige observator en een diepzinnige schrijver die zich bewust is van het belang van hard werken, zoals hij ook zei in zijn speech bij de Nibbies [de British Book Awards, die hij met Sahara in 2003 in de categorie 'Illustrated Book of the Year' binnenhaalde, HC]: 'Een schrijver te zijn is een prachtig privilege maar ook een strenge test . Het is een voortdurend leerproces en ik streef ernaar elke keer bij te leren. Er is niets dat ik doe dat me zo nauw aan het hart ligt.'" Palins tweede, voorlopig titelloze, roman moet in mei 2011 in de boekenwinkels liggen. Bij Weidenfeld & Nicolson zal komende september ook een nieuw dagboekdeel verschijnen. (HC)

Labels:

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home