maandag 6 april 2009

Gabriel Garcia Márquez schrijft toch door

De Colombiaanse schrijver en Nobelprijswinnaar Gabriel Garcia Márquez (82) ontkent het bericht dat hij "nooit meer zou gaan schrijven", zoals het vorige week via diverse kanalen verspreid raakte en zijn literair agente Carmen Balcells had bevestigd. Zij had onder meer gezegd: "Ik denk niet dat hij ooit nog iets zal schrijven." (zie ons toenmalig DPM-bericht). De Colombiaanse krant El Tiempo heeft de schrijver dit weekend opgebeld om te horen of het nieuws klopte. Márquez verzocht de krant eerst om iets later terug te bellen, want "ik ben nu aan het schrijven.” Bij een tweede oproep antwoordde de auteur van Honderd jaar eenzaamheid "dat schrijven het enige is dat ik nog doe”. Of het bericht klopte dat hij nooit meer een boek zou uitgeven, verklaarde hij: "Mijn vak is niet publiceren, maar schrijven. Ik zal het wel weten wanneer de broodjes die ik in de oven heb zitten, eetklaar zijn.” Zie NRC Boeken en Reuters. (DL - een jongere GG Marquez met Honderd jaar eenzaamheid op het hoofd)

Labels:

1 Comments:

Anonymous David Manos Pefko said...

Dat is toch fijn nieuws.

maandag, april 06, 2009 8:05:00 p.m.  

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home