dinsdag 3 maart 2009

Tentoonstelling over leven en werk van Annie M.G. Schmidt in Amsterdam

In Amsterdam opent donderdag e.k. in de centrale bibliotheek een tentoonstelling over leven en werk van schrijfster Annie M.G. Schmidt. De expo Ik Kan Niet Leven zonder Letters belicht het schrijversbestaan van Schmidt met anekdotes en wetenswaardigheden. Er worden boeken getoond, en aangevuld met tekstcitaten, illustraties, foto's en voorwerpen. Annie M.G. Schmidts oeuvre inspireerde zowel kinderen als volwassenen. Van Jip en Janneke werden miljoenen exemplaren verkocht. Zelf omschreef ze het succes van haar boeken als volgt: “De leeftijd die ik zelf altijd gehouden heb, is acht. En ik schrijf toch eigenlijk voor mezelf. Ik denk dat, dat het hele punt is. Ik ben acht.” Volgens de tentoonstellingsmakers was Annie M.G. Schmidt ook "een van de meest invloedrijke en tegelijk zachtaardigste critici van het brave, burgerlijke en verzuilde Nederland." De tentoonstelling is vrij toegankelijk en tot 24 mei te bekijken in de expositieruimte van de bibliotheek. De tentoonstelling past in het kader van Amsterdam Wereldboekenstad. Op de tentoonstelling wordt ook een nieuwe bibliografie over het werk van Annie M.G. Schmidt Ik krijg zo’n drang van binnen gepresenteerd, van de hand van Marcel Raadgeep. (DL)

Labels:

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home