vrijdag 9 januari 2009

Uitgeverij Ludion haalt rechten op René Magritte binnen

De prestigieuze kunstboekenuitgeverij Ludion heeft exclusief de rechten verworven op het werk van René Magritte. Dat betekent dat zij wereldwijd voor vijf jaar de merchandising in handen krijgt van de Belgische surrealist, van wie in de lente van 2009 het Magrittemuseum aan het Brusselse Koningsplein opent. De merchandising, die onder meer postkaarten, posters, kalenders, t-shirt en zelfs paraplu’s omvat, zou op termijn twintig procent van de activiteiten behelzen. De uitgeverij hoopt er 600.000 euro uit te puren, ook omdat het Magrittemuseum jaarlijks 500.000 bezoekers kan bolwerken. Ludion, dat een onderdeel vormt van WPG-uitgevers, neemt het contract over van de Franse uitgeverij Flammarion. Intussen denkt Ludion volgens Boekblad luidop aan intensere contacten met de erven van Henri Matisse en Pablo Picasso om op middellange termijn een gelijkaardig contract met hen af te sluiten. (DL - werk René Magritte: Het onmogelijke proberen)

Labels:

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home