maandag 12 januari 2009

John Malkovich maakt werk van Grunbergverfilming

De Amerikaanse acteur en regisseur John Malkovich maakt vorderingen met zijn plan om het boek De geschiedenis van mijn kaalheid van de Nederlandse auteur Arnon Grunberg te verfilmen, zo meldt de Volkskrant. Het boek verscheen nog onder de vlag van Grunbergs alter ego Marek van der Jagt en handelt over een Weense filosofiestudent op zoek naar een amour fou. "Ik heb tijdens de kerstdagen net de eerste versie van het scenario gelezen", zegt Malkovich, die de film produceert. John Malkovich had Grunberg meerdere malen verzocht het filmscenario te schrijven. Grunberg, die wel het scenario schreef voor Het veertiende kippetje (1998), was daar niet toe bereid. Grunberg had in 2007 al gemeld dat Malkovich De geschiedenis van mijn kaalheid zou verfilmen en dat hij met hem gedineerd had. Malkovich produceerde met zijn maatschappij Mr. Mudd onder meer Ghost World en Juno, en maakte zelf naam met Dangerous Liaisons en Empire of the Sun. Wanneer de film in de bioscopen moet komen, is nog niet bekend. (DL)

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Mark van Leeuwen said...

Ik ben heel benieuwd. Juno vond ik wel een geweldige film!

maandag, januari 12, 2009 5:05:00 p.m.  

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home