zaterdag 6 december 2008

John Le Carré gelauwerd met eredoctoraat in Zwitserse Bern

De wereldwijd bekende Britse auteur van spionageromans John Le Carré is vandaag gelauwerd met een eredoctoraat aan de universiteit van Bern in Zwitserland, meldt De Morgen. De instelling wil daarmee een van haar oud-studenten op het schild hijsen. De 77-jarige David John Moore Cornwell, die furore maakte onder de schrijversnaam John Le Carré, studeerde tussen 1948 en 1949 Duitse literatuur in Bern, om later Brits geheim agent te worden in Bonn en Hamburg.
"Behalve spioneren heb ik ook nog handdoeken verkocht, ben ik gescheiden, heb ik olifanten gewassen, ben ik weggelopen van school, heb ik een kudde schapen uitgeroeid met een obus van ruim tien kilogram omdat ik te dom was om de instructies te begrijpen van de artillerieofficier, en heb ik les gegeven aan kinderen in een speciale school", aldus Le Carré op zijn website, waar hij ook laat weten dat hij de telefoon en de stad haat. Onlangs verscheen zijn roman The Most Wanted Man. Le Carré's werk is in 36 talen voorradig. (DL)

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home