maandag 15 december 2008

Amerikaanse uitgevers zetten schouders onder gezamenlijke boekencampagne

In de Verenigde Staten krijgen nogal wat uitgevers klappen als gevolg van de economische crisis en vorige week bleek dat ook Britse boekenketens als Waterstone's flinke omzetdalingen moesten noteren. De Amerikaanse uitgevers hebben nu in een ongeziene uiting van solidariteit de handen in elkaar geslagen voor een online advertentiecampagne, die vooral het boek als kerstaankoop een impuls moet geven. Voor Books are Great Gifts namen ze een aantal bekende figuren én auteurs onder de arm, die in een YouTubefilmpje mochten komen vertellen waarom een boek als geschenk zoveel waarde heeft. Onder meer Dean Koontz, Dan Brown, Jonathan Lethem, Deepak Chopra en Maya Angelou leggen uit wat het belang is van boeken. Angelou benadrukt dat boeken geheimen kunnen bewaren, Judy Blume poneert dat je er nooit genoeg kunt van hebben en Deidre Imus zegt dat "boeken lezen net is alsof je films afspeelt in je hoofd." Jon Stewart voegt er ironisch aan toe: "Boeken zijn perfecte cadeaus omdat ze een geweldige manier zijn om tijd te doden terwijl je wacht op het inladen van je website." Alec Baldwin zegt dat je ze nooit hoeft "in te pluggen". Frank McCourt zorgt echter voor de uitsmijter. Boeken zijn ideaal "because after you make love you can reach for one, and it's always there". (DL - foto Frank McCourt)
Bekijk hier het YouTubefilmpje:

Labels:

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home