woensdag 17 september 2008

'De papieren man' viert zijn tweejarig bestaan

Precies twee jaar geleden, op de slome zondagmiddag 17 september 2006, stak De papieren man schuchter de neus aan het venster met dit kleine bericht. Intussen zijn we welgeteld 2.170 berichten verder én hebben we ons op eigen kracht - zonder tafelspringerij - genesteld in de bookmarks van talloze literatuur- en boekenliefhebbers in de Lage Landen en zelfs daarbuiten. Gemiddeld krijgt De papieren man dagelijks meer dan duizend leeslustigen over de vloer én de bezoekersaantallen gaan nog steeds in stijgende lijn, met attente en kritische lezers. Kennelijk is De papieren man een huis van vertrouwen geworden. We willen dan ook zeer hartelijk onze lezers bedanken (die ons vaak ook mooie suggesties bezorgden) én al wie De papieren man van het begin af een warm hart toedraagt én nog steeds steunt.
Af en toe vloeken we wel eens op de dwingeland die De papieren man is: de literaire city never sleeps, en het is - toegegeven - vaak hard zwoegen. Maar daartegenover staat het onbetaalbare plezier van het maken, lezen en schrijven. In de toekomst kunt u rekenen op verfijning & vernieuwing én nieuwe accenten, zeker ook in de vormgeving. (cartoon: 'threadmill reading')

21 Comments:

Anonymous David said...

Beste Papieren Man, proficiat met je tweede verjaardag! Het aanbod op het web is immens, toch is deze blog een dagelijkse halte. Succes en, mocht je versterking zoeken...

woensdag, september 17, 2008 5:06:00 p.m.  
Anonymous Risee said...

Gefeliciteerd!

woensdag, september 17, 2008 5:26:00 p.m.  
Anonymous Klaas said...

Beste Papieren man,

u bent bedankt voor zoveel literair labeur.
Hartelijke groet van één van uw dagelijkse bezoekers,

Klaas

woensdag, september 17, 2008 6:02:00 p.m.  
Blogger Alex van Galen said...

Gefeliciteerd. In in ieder geval een van mijn favoriete blogs.

Het zou voor lezers fijn zijn om te kunnen reageren zonder eerst een account aan te maken. Dat is wat laagdrempeliger. Schelden doet hier toch niemand.

woensdag, september 17, 2008 6:59:00 p.m.  
Anonymous Sérgio said...

Gefeliciteerd! En nog vele jaren natuurlijk! Ik vind het een geweldige site.

woensdag, september 17, 2008 7:33:00 p.m.  
Anonymous Boekendingen said...

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Vanaf oktober 2006 volg ik met bewondering je intensieve nieuwsgaring in het literaire wereldje!

woensdag, september 17, 2008 8:20:00 p.m.  
Anonymous Steven Van Ammel said...

Felicitaties alom!

Ik maak gaarne een subtiele doch hartelijke buiging --waarbij ik niet vergeet hoed en pet af te nemen voor zoveel nijver, kennis en smaak -- en zeg u met een welgemeend anglicisme: u maakt m'n dag.

Zelden is boekennieuws sneller, vollediger of beter beschreven te vinden dan bij De Papieren Man. Houdt moed.

woensdag, september 17, 2008 8:22:00 p.m.  
Blogger De Bibliothecaris said...

De Papieren man is echt een de beste blogs. Ik lees elk bericht en het stelt me in staat om schitterend op de hoogte te blijven het literaire nieuws.
De beste ontdekking ooit.

woensdag, september 17, 2008 9:53:00 p.m.  
Blogger coen said...

Op naar de vijf.

woensdag, september 17, 2008 10:26:00 p.m.  
Blogger Louise P. said...

Proficiat! Ik ben hier nog niet zo lang geleden terechtgekomen, maar ik vind het fantastisch wat u doet. U staat absoluut bij mijn favorieten.

woensdag, september 17, 2008 10:30:00 p.m.  
Anonymous K. Artman said...

Gelukkige verjaardag. Ik heb weinig toe te voegen aan de andere reacties. Ik lees de blog dagelijks en ben nogal onder de indruk van de 'verrassende' (waar vindt u de tijd?) kwantiteit en de stabiele kwaliteit.

woensdag, september 17, 2008 10:53:00 p.m.  
Anonymous ted said...

Proficiat! Het is niet niks om twee jaar een blog in stand te houden zonder zichtbare verschijnselen van moe & beu.

donderdag, september 18, 2008 12:19:00 a.m.  
Anonymous Coen said...

Ook ik moet u feliciteren. Een verrukkelijke website!

donderdag, september 18, 2008 12:38:00 a.m.  
Anonymous Maarten Dessing said...

Wat gek eigenlijk dat zo'n site als De Papieren Man nog altijd maar 'meer dan duizend lezers' per dag trekt. Dat zouden er, gezien de kwaliteit, toch veel meer moeten zijn? Zijn er dan zo weinig echte lezers die het literaire nieuws willen bijhouden? Enfin. Ik hoop dat je het nog heel lang volhoudt. Gefeliciteerd.

donderdag, september 18, 2008 8:49:00 a.m.  
Anonymous Bart said...

Ook mijn felicitaties wil ik overbrengen. Hopelijk brengt 'De papieren man' nog lang véél boekennieuws!

donderdag, september 18, 2008 9:22:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gefeliceerd en ga zo door! De Papieren Man is onmisbaar geworden. Nog vele jaren!

Hartelijke groeten van Pim Derks

donderdag, september 18, 2008 11:21:00 a.m.  
Blogger marc tiefenthal said...

Dit blog zit ook al maanden in mijn lijst met favorieten, meteen nadat ik het heb ontdekt. Aldus verneem ik nu dat het al twee jaar bezig is. Hou moed, we staan als een groot blok lezers achter je (tel ons aantal) en verblijven hier graag en uitvoerig.

donderdag, september 18, 2008 11:34:00 a.m.  
Anonymous Marc said...

Van harte gefeliciteerd met twee jaren van leesplezier en literaire ontdekkingen. In een aangename stijl biedt DPM elke dag opnieuw een fijne mix van actualiteit en historiek.

Elke dag sta ik als publiek paraat.

donderdag, september 18, 2008 1:45:00 p.m.  
Anonymous Frédéric Leroy said...

Proficiat!

donderdag, september 18, 2008 3:50:00 p.m.  
Anonymous Books Uncovered said...

De Papieren Man is dé referentie voor actueel en diepgravend literatuurnieuws op het wereldwijde web.

Gefeliciteerd dus met het ronden van de kaap van 2 jaar en vooral nog heel veel succes in de toekomst!

donderdag, september 18, 2008 6:59:00 p.m.  
Anonymous Patricia said...

Gefeliciteerd, Papieren Man! U bent stilaan onmisbaar geworden. Ook uw aandacht voor de Franstalige literaire wereld waardeer ik ten zeerste.

donderdag, september 18, 2008 9:40:00 p.m.  

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home