vrijdag 22 februari 2008

Bart Chabot wordt tot Koning van de Ramsj gekroond

De Nederlandse schrijver Bart Chabot, onder meer bekend van zijn Herman Broodbiografieën, gooit zijn boeken zelf in de ramsj, zo melden onder meer De Gelderlander en Trouw. Dat gebeurt als onderdeel van een actie van boekhandelketen De Slegte met het Cultureel Jongeren Paspoort. Chabot brengt zijn boeken vanaf 6 maart onder bij De Slegte, om zo - naar eigen zeggen - jongeren meer tot lezen aan te zetten. "Maar nog veel belangrijker is dat leuke boeken betaalbaar worden", vooral in de Boekenweek. Chabot wordt daarom op 6 maart met enige trammelant ook gekroond tot Koning van de Ramsj in het Amsterdamse filiaal van De Slegte aan de Kalverstraat. "Als schrijver wil ik door zoveel mogelijk mensen gelezen worden. En, als je weinig te makken hebt, kun je bij De Slegte toch de boeken van de beste auteurs ter wereld voor een prikkie kopen. Ik zie De Slegte dan ook als Volksboekhandel Nummer Een. Daarom voel ik me heel vereerd met deze bekroning. Ik hoop dat vanaf nu deze prijs elk jaar wordt uitgereikt", zo zegt hij. Chabot wordt om 6 maart om 20 uur met een limousine naar De Slegte gebracht. [fotocompilatie Versevis.com]

Labels: , ,

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home