zaterdag 26 januari 2008

Lulu Wang 'blij verrast' met Slechte Seks Prijs

De Slechte Seks Prijs gaat dit jaar naar Lulu Wang. Zij graait de onderscheiding voor de "slechtst beschreven seksscène" uit het proza van het afgelopen jaar binnen met een fragment uit haar boek Heldere Maan. Ze kreeg een derde van zowat 1.500 uitgebrachte stemmen achter haar naam. Lulu Wang was niet van de wijs te brengen en reageerde al: "Ik ben blij verrast en ik bedank iedereen die op mij heeft gestemd'', aldus Trouw.
Het 'winnende' fragment gaat onder meer als volgt:
"In mijn nachtelijke verbeeldingen was jij de tijger en ik de gazelle. Ik probeerde je te ontvluchten, maar je haalde mij met een paar sprongen in. Je brulde van de drang om mij volledig tot je te nemen, je kwijlde alvast en je bromde van opwinding toen ik in je handen viel'' [...] Ik wilde dolgraag dat je lippen, tong en je liefdesdolk bij mij binnendrongen, mij van alles beroofden, mijn honger en dorst naar jou inbegrepen.''
De Slechte Seks Prijs stelt zich tot doel "om overbodige, vervelende en slecht geschreven seksscènes in de literatuur te ontmoedigen.'' De prijs is een initiatief van het weekblad Humo, Vrij Nederland én het festival Weerwoord. Hij is geënt op de Britse Bad Sex in Fiction Award. Onder de genomineerden ook Elsbeth Etty, Vonne van der Meer, Cindy Hoetmer en de laureaat van vorig jaar Bart van Lierde. De prijs wordt zondag officieel uitgereikt. Zie eerder bericht op De Papieren Man en zie ook de discussie bij NRC-Handelsblad.

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Flurk said...

De engelstaligen hebben zo'n award. Wij willen er ook een. Zóó zielig. Er wordt alhier niet eens genoeg over seks geschreven om vijf (slechte!) scènes te nomineren.
Als die zelfgenoegzame machoboys (ik kan me hier geen girls bij voorstellen) van VN en HUMO al die energie, al die inspanningen nou 'ns zouden aanwenden om iets moois over de nederlandstalige literatuur te zeggen, ja, dat zou pas wenkbrauwen doen fronsen.

zaterdag, januari 26, 2008 5:32:00 p.m.  
Blogger Letterknecht said...

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij rustte er een embargo op dit bericht tot zondagavond 27 januari, 19.15 uur.

zondag, januari 27, 2008 4:51:00 p.m.  

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home