donderdag 1 november 2007

Nederlandse debutant bestookt recensenten met honderd euro

De Nederlandse debutant Lex Pieffers poogt op een hoogst ongewone manier zijn eerste roman Verliefd op Adolf onder de aandacht te brengen en recensies uit te lokken. Nederlandse kranten ontvingen zijn boek, vergezeld van een brief, een dvd én een briefje van honderd euro, zo meldt NRC-Handelsblad. Pieffers argumenteert in de brief dat voor de aanmaak van zijn publiciteits-dvd een bescheiden budget voorradig was en alle medewerkers zich tevreden stelden met honderd euro. "Wellicht dat ik u kan verleiden tot het lezen van het boek en/of kijken naar de dvd... maar natuurlijk ook uw tijd is kostbaar!”
Pieffers boek werd sinds verschijnen in juli nergens opgemerkt. "Je moet iets doen om de aandacht te trekken", zegt hij aan NRC. "Toen ik mijn contract tekende, zei de uitgever al dat ik nergens op moest rekenen. Men vond het al mooi als we 300 exemplaren zouden versturen." Naast NRC-Handelsblad kregen drie kranten en tijdschriften geld toegestopt. "Van die anderen heb ik nog niets gehoord." De krant meldde dat ze het geld meteen heeft teruggestuurd. Verliefd op Adolf verscheen bij uitgever Aspekt.

Labels: ,

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home