vrijdag 3 augustus 2007

Rockmusici maken Penguin-covers

Uitgeverij Penguin, ooit zo behoudsgezind inzake haar covers, heeft de laatste tijd volop het effect van spelen met vormgeving ontdekt. Zopas verzochten ze aan zeven rockmuzikanten om omslagen te maken voor hun geliefkoosde romans, in het kader van de My Penguincampagne, zo meldt The Guardian en vandaag ook De Morgen. Zo maakte Beck een cover voor Le Grand Meaulnes van Alain Fournier: "Covers en alles wat daarbij hoort zijn altijd belangrijk geweest voor mij", zegt Beck. "Ik heb een visuele kapstok nodig om muziek te maken." Johnny Borrell van Razorlight leefde zich uit op The Great Gatsby van Scott Fitzgerald. "Ik was een beetje bookmaker aan het spelen voor de Grand National in Tokio", zei Borrell. "Ik schreef voor iedereen een gokbriefje waarop ik mezelf als bookie Gatsby noemde. Vandaar." Hij houdt van boeken van "depressieve alcoholisten", voegt hij er nog aan toe. Vampierenliefhebber Ryan Adams maakte voor Dracula een "bizar silhouet tegen de achtergrond van het idee van een kasteel". Verder gingen Siddhartha (!) Khosla van Goldspot aan de slag met Herman Hesses Steppenwolf en Martina Sorbara van Dragonette met Lewis Carrolls Alice in Wonderland. Ben Hudson vervaardigde een omslag voor Orwells Animal Farm en Johnny Flynn voor de fabels van Aesopus. De ontwerpen zijn te koop én te bekijken via de Penguinwebsite.

Labels: ,

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home